Week 4: Nieuwe ronde, nieuwe kansen! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu Week 4: Nieuwe ronde, nieuwe kansen! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu

Week 4: Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

16 Maart 2013 | Australië, Ultimo

Hey iedereen, weer even een update vanuit nog steeds het zonnige Sydney!

Na mijn laatste update ben ik vergeten te melden dat ik ook nog problemen had met pinnen. Geprobeerd een emergycash aan te vragen via mijn bank, de ING. Op het moment van ophalen wisten de medewerkers van niets, dus ook geen geld. Op dat moment zak je echt de grond in van woede. Voor de zekerheid heb ik ook een credit card, dus heb ik die tijdelijk even gebruikt.

Goed, na alle problemen gehad te hebben had 4 week positievere dingen te melden. Om te beginnen heb ik een gitaar op de kop weten te tikken om ook hier in Sydney muzikaal bezig te kunnen zijn :)

Elke ochtend wanneer ik onderweg ben naar mijn stage, moet ik een tunnel onderdoor bij het centraal station. In deze tunnel lopen altijd super veel mensen onderweg naar hun werk/studie. Er hangt daar altijd een typische 'ochtend'-geur.

In de tunnel zijn is er altijd wel iets van muziek te horen van de vele straatmuzikanten. Studenten, of daklozen die een centje bijverdienen.

Mijn huisgenoten hebben al gezegd dat ik daar moet gaan spelen om wat bij te kunnen verdienen. Zou leuk zijn, maar doe liever andere dingen :)

Een van die dingen die ik gedaan heb is surfen op Bronte Beach, afgelopen zaterdag en zondag. Ik ben beide dagen gegaan omdat ik super graag wil leren surfen. Voor het surfen moet je veel geduld hebben, aangezien je niet iedere golf zomaar kunt pakken.

Na veel pogingen is het me toch gelukt om voor een langere tijd op een surfplank te kunnen staan. Sommige mensen zullen zich afvragen waarom ik niet naar Bondi Beach ga, maar dit is vanwege de drukte en dus ook gevaarlijker met surfen. Ik heb een surfplank van fiber, en dat is niet prettig als je dat tegen je hoofd krijgt. Er bestaan softboards, die ideaal zijn voor beginners. Ik vind ze lomp en groot.

Bronte Beach ligt niet ver van Bondi Beach, maar het is een stuk rustiger en ik vind dat het persoonlijk een mooiere ligging heeft.

Van het surfen heb ik een compilatie gemaakt van de 2 dagen:

https://www.youtube.com/watch?v=OteOnrDkLZs&list=UU47XjBDJyyAtxXH5zYt7SMw&index=1

Je moet goed uitkijken voor rotsen en dat is wel zeker wat ik heb meegemaakt. Ik ben te ver aan de zijkant van de zee begonnen en ben meegesleurd door de golven en tegen de rotsen gesmeten. Gelukkig heb ik enkel wat schrammen, maar het was een behoorlijke klap.

Voor de rest is er niets bijzonders gebeurd in week 4. Ik heb mijn dagelijkse routine. In week 5, het volgende verslag, heb ik weer nieuwe dingen te melden!

Tot snel en geniet maar even lekker van het slechte weer in Nederland!

Ajuus!

PS: Ik ga binnenkort alles met betrekking tot mijn stage zetten op:

http://downunder.creativedave.net


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hallo! Mijn naam is Dave Schepers, 23 jaar. Vanaf 5 februari ga ik mijn reis beginnen naar Australië. Dit is voor mijn stage die ik 5 maanden ga volgen in Sydney. De datum van terugkomst staat nog niet vast aangezien ik een enkeltje heb geboekt voor de heenreis. Mijn stagebedrijf is een reclame / design studio die zich voornamelijk bezighoudt met reclames, gecombineerd met 3D, animaties en special effects. Het bedrijf heeft verschillende projecten. Ik ga me allround bezig houden waaronder het realiseren van special FX, motion design, animaties, 3D en sound. De opleiding die ik doe is Communicatie & Multimedia Design. Dit doe ik aan de HAN in Arnhem. In mijn 3e leerjaar, waarin ik nu zit, is het verplicht om een stage van een half jaar te volgen. Voor veel mensen is de inhoud van deze opleiding niet bekend. Wat ik doe in mijn opleiding is ontwerpen in de breedste zin van het woord. Er zijn veel projecten binnen deze opleiding. Zo hebben we recent een computerspel gemaakt met 32 man ( http://www.facebook.com/NoMoreSmores ). Ook hebben we een live-uitzending gemaakt voor een modeshow Fair Fashion ( http://www.facebook.com/FairFashionLive ). Voor beide projecten heb ik o.a. de huisstijl en logo's ontworpen. De technieken en communicatie achter deze projecten, zijn de dingen die ik leer tijdens mijn opleiding. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Dave

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 5320

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

05 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage in Sydney

Landen bezocht: