Week 2 en week 3: van alles en nog wat! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu Week 2 en week 3: van alles en nog wat! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu

Week 2 en week 3: van alles en nog wat!

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

04 Maart 2013 | Australië, Ultimo

Hallo iedereen!

Ik doe weer even een update, samengevat van week 2 en 3. Ik heb het zeer druk gehad en er zijn veel dingen gebeurd in de tussentijd.

Ik ben nog steeds in leven!

In de afgelopen blog heb ik aangegeven dat ik ging verhuizen naar een nieuwe woning. De woning was echt super! Omdat ik voor een redelijke prijs een een eigen kamer had. Ik moest er helaas weer uit omdat ik onwijs veel kakkerlakken had op mijn kamer. Ik ben diezelfde nacht teruggegaan naar het oude appartement en heb daar vervolgens verder geslapen. De volgende dag had ik mijn 'eerste dag' stage.

Ik had er al een week erop zitten, echter was er zo'n drukte binnen het bedrijf dat ze weinig tijd voor me hadden. waaruit is besloten om de stage een week later te laten beginnen.

Ik ben die dag teruggegaan naar mijn appartement om mijn koffer met overige spullen op te halen. Toen ik het bed opzij schoof zag ik een nest vol met kakkerlakken. Grotere dan wij ze normaal kennen in Spanje etc. Ik kon gelukkig dezelfde dag nog terug naar mijn oude appartement.

Mijn huisgenoten zijn echt super gezellig, en willen graag dingen samen doen. Het is afgelopen week een tijd van komen en gaan geweest omdat enkele gingen verhuizen of verder gingen reizen. Er zijn maar weinig mensen die blijven aangezien de meeste backpackers zijn.

Ik slaap dus weer in de woonkamer, maar heb nu in-earplugs om goed te kunnen slapen.

Verder bevalt mijn stage, alleen is alles erg wennen om de goede weg erin te vinden. Ik heb aardige collega's maar er hangt wel een sfeer van werkdruk in de lucht.

Binnenkort start ik met een project waarbij we een muziekvideo gaan realiseren, waar ik deels voor concept en realisatie verantwoordelijk zal zijn.

Tot die tijd doe ik nu kleine klusjes binnen het bedrijf. Zoals de hond uitlaten en koffie halen. Geen probleem, want het is lekker om veel buiten te zijn!

Elke dag loop ik een rondje van 10 minuten met de hond richting Redfern Park, een zeer mooie plek!

http://maps.google.nl/maps?q=redfern+park+sydney&hl=nl&ie=UTF8&ll=-33.893351,151.207248&spn=0.008167,0.016512&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.068744,8.453979&t=h&hq=redfern+park&hnear=Sydney+New+South+Wales,+Australi%C3%AB&z=17&layer=c&cbll=-33.893231,151.207223&panoid=8PESBktCSfOaGzoUtVcVKg&cbp=12,218.77,,1,-4.21

Tijdens mijn blokje om kom ik altijd langs een kebab zaak waar de hond altijd wat lekkers krijgt. Ik krijg hem soms echt moeilijk weg daar. Ik zal hier later een filmpje van posten.

De laatste paar dagen is het een beetje regenachtig, maar goed afgewisseld met veel zon! Ik heb inmiddels een surfplank gekocht omdat ik zelf het surfen op wil pakken. Een surfcursus lijkt me leuk, maar of je daar nu echt veel meer van gaat leren is maar de vraag. Van je eigen fouten leer je vanzelf beter te worden!

Aankomende weekend, als het mooi weer is, ga ik eens een gok wagen.

Ik heb mijn surfboard voor 90 Dollar gekocht, wat voor tweedehands best een koopje is. Ik heb natuurlijk wel gelet op de specificaties, aangezien die belangrijk zijn omdat iedereen qua lengte en gewicht verschillend is.

Gisteravond, op de plek waar ik de surfboard heb afgehaald, zat ik te wachten totdat degene met de surfplank aan zou komen lopen. Er kwam een man op mij afgestapt waarvan ik dacht dat hij het was, alleen zonder surfboard. Op het moment toen ik vroeg of hij de naam had van de persoon die ik zocht, antwoordde hij ja. Ik wilde hem netjes een hand schudden maar hij zei dat dat niet nodig was.

Ik vroeg naar de surfboard en opeens begon hij raar te praten dat ik het niet kon bezichtigen voordat ik eerst had betaald. Ik ben met hem mee gaan lopen met de veronderstelling dat we naar zijn huis zouden gaan om de surfboard te bezichtigen. Ik kreeg een raar gevoel erbij en heb het gesprek meteen afgekapt, vervolgens weggelopen.

5 minuten later kreeg ik een telefoontje van de persoon waar ik daadwerkelijk een afspraak mee had. Hij vertelde dat hij op de afgesproken plek was (voor de MacDonalds van Sydney Entertainment Centre). Ik dacht eerst dat dit misschien een val was aangezien ik de man vertelde dat ik contant geld bij me heb. Later ben ik toch teruggegaan om een poging te wagen en zag ik op afstand iemand met een surfplank in de handen.

Uiteindelijk was dit de persoon die ik moest hebben. We hebben kort gepraat en heb nog 10 dollar kunnen afpingen van de werkelijke vraagprijs.

Het was die avond een avond vol regen, maar gelukkig kan een surf plank tegen water ;)

Over Sydney Entertainment Centre gesproken: Ik ben dinsdag 26 februari naar Linkin Park geweest, aangezien zei hier op kwamen treden. Ik wist dit al van te voren maar had nog geen kaartjes besteld.

Een huisgenoot wilde mee dus zijn we vervolgens samen gegaan.Het was een mooi concert, moet een goed voorprogramma.

Ik zit te denken om hier een abonnement aan te schaffen voor mijn Australische nummer aangezien dit vele malen goedkoper is dan prepaid.

Ik leer elke week weer nieuwe mensen kennen, wat het leven hier leuk houdt! Inmiddels ken ik aardig de weg binnen Sydney.

Ik heb nog geen filmpjes gepost van Week 2 & 3, aangezien ik lange dagen maak op stage en monteren veel tijd kost.

Ook zal ik deze week veel foto's uploaden om zo jullie nog op de hoogte te kunnen houden!


Tot snel!

Dave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hallo! Mijn naam is Dave Schepers, 23 jaar. Vanaf 5 februari ga ik mijn reis beginnen naar Australië. Dit is voor mijn stage die ik 5 maanden ga volgen in Sydney. De datum van terugkomst staat nog niet vast aangezien ik een enkeltje heb geboekt voor de heenreis. Mijn stagebedrijf is een reclame / design studio die zich voornamelijk bezighoudt met reclames, gecombineerd met 3D, animaties en special effects. Het bedrijf heeft verschillende projecten. Ik ga me allround bezig houden waaronder het realiseren van special FX, motion design, animaties, 3D en sound. De opleiding die ik doe is Communicatie & Multimedia Design. Dit doe ik aan de HAN in Arnhem. In mijn 3e leerjaar, waarin ik nu zit, is het verplicht om een stage van een half jaar te volgen. Voor veel mensen is de inhoud van deze opleiding niet bekend. Wat ik doe in mijn opleiding is ontwerpen in de breedste zin van het woord. Er zijn veel projecten binnen deze opleiding. Zo hebben we recent een computerspel gemaakt met 32 man ( http://www.facebook.com/NoMoreSmores ). Ook hebben we een live-uitzending gemaakt voor een modeshow Fair Fashion ( http://www.facebook.com/FairFashionLive ). Voor beide projecten heb ik o.a. de huisstijl en logo's ontworpen. De technieken en communicatie achter deze projecten, zijn de dingen die ik leer tijdens mijn opleiding. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Dave

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 5325

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

05 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage in Sydney

Landen bezocht: