Week 5 & 6: Ondertussen in Sydney - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu Week 5 & 6: Ondertussen in Sydney - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu

Week 5 & 6: Ondertussen in Sydney

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

30 Maart 2013 | Australië, Ultimo

G'day all!

Hier weer een update samgengevat met week 5 en 6. Er zijn weer een hoop nieuwe dingen gebeurd in de tussentijd. Ik loop een beetje achter met foto's plaatsen, dat heeft te maken met de drukte en omstandigheden hier.

Goed. Allereerst na het surfen van week 4 ben ik niet meer wezen surfen. Ik had andere plannen die ik in de weekenden ging doen zoals het bezoeken van De Gallery of Art in Sydney. Een museum waar op dat moment een exhibitie te bezichtigen was van ArtExpress.

Moderne & digitale kunst. Denk bijvoorbeeld aan foto's die bewerkt zijn met Photoshop etc. Hier was ik samen met een meisje heen geweest die ik hier heb ontmoet de eerste dag. Door alleen te vragen of ik de goede kant op ging naar Cleveland Street, waar mijn stage zich bevindt. Dat was wel grappig.

In het museum had ik wat inspiratie op kunnen doen voor de muziek video voor mijn stageopdracht.

Verder hadden ze ook wassen beeld van een oude naakte oma die in een stoel lag. Creepy om te zien.

Voor de rest zijn de dingen die ik heb meegemaakt best apart. Er is hier midden in de nacht rond 4.00 uur een brand alarm afgegaan van het hele flatgebouw. Iedereen moest uit het gebouw en niet wetende wat er aan de hand was. Uiteindelijk was het een storing in een van de connectoren.

Die dag ervoor was ik zelf nog bezig met het maken van eten in de oven. Toen was al eerder het brandalarm afgegaan van onze appartement. Die gaat vaker af aangezien mensen niet altijd de oven schoonmaken waardoor je dus brandende restjes krijgt.

In die week was er voor 1 dag Italiaanse jongen blijven slapen. Zo een beetje mijn Italiaans op peil kunnen houden. Hij is chef kok en heeft voor ons biefstuk met aardappelen gekookt. Nou ik moet zeggen, ik was zeer onder de indruk! Helaas is hij na een dag weer vertrokken maar we hebben een voorstel om hem een keer te gaan uitnodigen om met zijn allen te eten.

Intussen heb ik een infectie opgelopen aan mijn grote teen, wat al vaker is gebeurd in het buitenland. Heel apart, maar het gebeurd altijd op die momenten. Ik was naar de dokter gegaan, en ik heb vervolgens antibiotica voorgeschreven gekregen. Moet ik nog ophalen bij de apotheek, maar wilde eerst nog van de alcohol kunnen genieten :)

Bij aankomst van de dokter leek het wel of ik in een 3e wereldland zat, aangezien de administratie er behoorlijk rommelig uitzag. Geen nette kasten met mappen, het was allemaal tussen stoffen mappen geplaatst in draairekken.

Natuurlijk ben ik ook uitgeweest en ben ik met een vriend van mijn huisgenoot gaan poolen. Hij komt uit Brazilië en moest helaas weer de volgende dag terugvliegen. Uiteindelijk was het 1-1 geworden maar een geslaagd avondje.

Ook ben ik eerder naar Ivy pool geweest, een club waar je 10 dollar voor een biertje betaald. Komt ongeveer neer op 7,50 Euro. Het is inderdaad duur, maar dat is Sydney. Het had wel een zwembad waar je in kon tijdens het feesten.

Ook zijn we een keer naar the Argyle geweest waar ik vervolgens niet in kwam omdat ik een korte broek droeg. Vervolgens terug met de taxi en een lange broek aangetrokken. Dus wil je uit in Sydney, is het verstandig een lange broek aan te trekken met schoenen!

Je merkt wel dat het kouder in Sydney begint te worden aangezien de winter hier nu ingaat. Je kan nog steeds in korte broek lopen alleen in de avonden is het beter om een lange broek aan te trekken. Er was van de week een super warme dag tegen de 40 graden. Het is dus nog wel heel afwisselend qua temperatuur, afgewisseld met regenbuien. Maar nog altijd beter dan in Nederland.

De dag waarop het tegen de 40 graden was, was wel te merken in ons appartement. Tegen de middag hadden de meiden op hun kamer een kakkerlak gezien terwijl ik rustig bezig was achter mijn laptop. In een keer een hoop geschreeuw in de kamer en ik schrok me kapot. Uiteindelijk de spray gepakt en doodgespoten. Daarvoor wordt je wel misbruikt als je een van de weinige jongens tussen 5 meiden zit xD

Ondertussen gaat het met stage wat minder, waar ik verder op dit moment even niets over kwijt kan.

Dit was het wel tot zover. De dingen die gepland staan is dat mijn broertje Mitch deze kant op komt. We gaan een weekendje weg pakken naar een ander deel van Australië. En maandag ga ik naar de Blue Mountains.

Adios!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hallo! Mijn naam is Dave Schepers, 23 jaar. Vanaf 5 februari ga ik mijn reis beginnen naar Australië. Dit is voor mijn stage die ik 5 maanden ga volgen in Sydney. De datum van terugkomst staat nog niet vast aangezien ik een enkeltje heb geboekt voor de heenreis. Mijn stagebedrijf is een reclame / design studio die zich voornamelijk bezighoudt met reclames, gecombineerd met 3D, animaties en special effects. Het bedrijf heeft verschillende projecten. Ik ga me allround bezig houden waaronder het realiseren van special FX, motion design, animaties, 3D en sound. De opleiding die ik doe is Communicatie & Multimedia Design. Dit doe ik aan de HAN in Arnhem. In mijn 3e leerjaar, waarin ik nu zit, is het verplicht om een stage van een half jaar te volgen. Voor veel mensen is de inhoud van deze opleiding niet bekend. Wat ik doe in mijn opleiding is ontwerpen in de breedste zin van het woord. Er zijn veel projecten binnen deze opleiding. Zo hebben we recent een computerspel gemaakt met 32 man ( http://www.facebook.com/NoMoreSmores ). Ook hebben we een live-uitzending gemaakt voor een modeshow Fair Fashion ( http://www.facebook.com/FairFashionLive ). Voor beide projecten heb ik o.a. de huisstijl en logo's ontworpen. De technieken en communicatie achter deze projecten, zijn de dingen die ik leer tijdens mijn opleiding. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Dave

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 5244

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

05 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage in Sydney

Landen bezocht: