Eerste week in Sydney, settelen! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney, settelen! - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Dave Schepers - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney, settelen!

Blijf op de hoogte en volg Dave

20 Februari 2013 | Australië, Ultimo

Daar ben ik weer!

Na een beetje bij gekomen te zijn van de vlucht en de eerste paar nachten doorgebracht bij een collega, zit ik nu inmiddels in een gedeelte appartement waar 8 mensen zitten in totaal. Een paar Fransen, Duitsers, 2 Nederlanders (inclusief ik), een Japanner etc.

Het is hier super gezellig alleen ik slaap in de woonkamer, wat betekend dat 's nachts best lawaaierig kan zijn, als je je voorstelt dat iedereen wisselende tijden heeft met werken enz.

De eerste nacht dat ik hier sliep kon ik absoluut niet slapen aangezien er een raam open stond die niet dicht te krijgen was. Vervolgens snel de huisbaas ingeschakeld en het was snel verholpen. Daarna zijn de nachten beter gegaan.

Hier woon ik nu, op moment van schrijven: 849 George Street, Ultimo Sydney (ik slaap achter de tralies van de derde verdieping in het grijze gebouw)

https://maps.google.nl/maps?q=849B+George+Street,+Ultimo,+New+South+Wales,+Australi%C3%AB&hl=nl&ie=UTF8&ll=-33.88367,151.202007&spn=0.004084,0.008256&sll=-33.88329,151.198703&sspn=0.002051,0.004128&oq=george+street+849&hnear=849B+George+St,+Ultimo+New+South+Wales+2007,+Australi%C3%AB&t=m&z=18&layer=c&cbll=-33.88375,151.202057&panoid=j0R22ZNuOJY63A2vV75Zsw&cbp=12,29.01,,0,-21.54

De twee oudste personen van de groep, Fedi en Evy, zijn 'pappa en mamma', en wij zijn de kinderen van verschillende nationaliteiten. Super hilarisch en we lachen ons hier wat af!

Aangezien ons appartement een zooitje was , had hij een oud t-shirt ingedopen in een of ander chemisch spul en dat stonk!

Zo gebeuren er nog meer van dat soort dingen hier xD

Alles went snel hier als je denkt hier tot eind juli te blijven. Het is wel wennen met de prijzen aangezien ze iets hoger liggen. Als je goed zoekt kom je wel goedkopere dingen tegen maar gaat het natuurlijk wel iets ten koste van de kwaliteit.

Voor degene die een goedkope supermarkt willen vinden in Sydney: Bij Coles en Woolworths ben je meestal het goedkoopst uit. Bij de convenience stores (voornamelijk kleinere supermarktjes die bij iedere hoek van de staat te vinden zijn), zijn duurder. Eerder makkelijk om snel wat te halen.

Ondertussen heb ik afgelopen zaterdag meegedraait met het opbouwen voor het opnemen van een video met greenscreen. Belichting is hiervoor een belangrijk aspect. Mijn stage zou afgelopen maandag beginnen, maar is vanwege drukte een week vooruit geschoven. Er waren deadlines die gehaald moesten worden en hadden ze helaas nog geen tijd voor mij.

Na wat zoeken heb ik een nieuwe woning gevonden waarin ik aanstaande zondag, 24 februari, ga heen verhuizen. Hierbij heb ik een eigen slaapkamer, in een gedeelde huis met 6 personen. Ziet er in ieder geval schoner en georganiseerder uit!
De sleutels en contract heb ik al binnen.

Verder maak ik hier veel kilometers door te lopen. Openbaar vervoer is niet heel erg prijzig, maar wat je besparen kan, is mooi meegenomen! Bus 555, een gratis bus die een vaste route heeft binnen Sydney maak ik veel gebruik van.

Zo ben ik bij het Opera House geweest en de Harbor Bridge.

Ik heb veel meer om te vertellen maar dan ben ik vanavond nog niet klaar. Wat ik in ieder geval de komende dagen ga doen: Verhuizen, een surfplank kopen, een fiets en een gitaar. Ook een bankrekening openen om niet te vergeten!

Tevens ben ik bezig een eigen website te maken met daarop mijn blog te zetten, aangezien ik Waarbenjij.nu niet echt super vind.

Op Youtube heb ik een nieuwe video geplaatst:

http://www.youtube.com/watch?v=SnmoHQJq5Ak&feature=youtu.be

Tot snel!



  • 20 Februari 2013 - 17:24

    Els:

    Dave leuk verhaal, en dat filmpje superleuk liefs mama

  • 20 Februari 2013 - 19:09

    Johan:

    Leuk verhaal, je hebt al heel wat beleefd:). Mooi filmpje, ziet er heel professioneel uit.
    Groetjes Johan

  • 03 Maart 2013 - 15:53

    Marieke:

    Hey Dave!
    Erg leuk om je verhaaltjes te lezen! Geweldig filmpje!!
    Ik ken iemand die ook aan George St woont (757) en heb daar zelf ook nog ff gewoond! Ben benieuwd waar je nieuwe onderkomen is:)
    Super leuk om de beelden van Sydney te zien! feels like home.

    Heel veel plezier daar! succes met stage!
    Groetjes, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hallo! Mijn naam is Dave Schepers, 23 jaar. Vanaf 5 februari ga ik mijn reis beginnen naar Australië. Dit is voor mijn stage die ik 5 maanden ga volgen in Sydney. De datum van terugkomst staat nog niet vast aangezien ik een enkeltje heb geboekt voor de heenreis. Mijn stagebedrijf is een reclame / design studio die zich voornamelijk bezighoudt met reclames, gecombineerd met 3D, animaties en special effects. Het bedrijf heeft verschillende projecten. Ik ga me allround bezig houden waaronder het realiseren van special FX, motion design, animaties, 3D en sound. De opleiding die ik doe is Communicatie & Multimedia Design. Dit doe ik aan de HAN in Arnhem. In mijn 3e leerjaar, waarin ik nu zit, is het verplicht om een stage van een half jaar te volgen. Voor veel mensen is de inhoud van deze opleiding niet bekend. Wat ik doe in mijn opleiding is ontwerpen in de breedste zin van het woord. Er zijn veel projecten binnen deze opleiding. Zo hebben we recent een computerspel gemaakt met 32 man ( http://www.facebook.com/NoMoreSmores ). Ook hebben we een live-uitzending gemaakt voor een modeshow Fair Fashion ( http://www.facebook.com/FairFashionLive ). Voor beide projecten heb ik o.a. de huisstijl en logo's ontworpen. De technieken en communicatie achter deze projecten, zijn de dingen die ik leer tijdens mijn opleiding. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Dave

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 5315

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

05 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage in Sydney

Landen bezocht: